Als ik later groot ben

Ooit begin ik voor mezelf…dat is iets dat ik vaak tegen mezelf zei. Maar wanneer is het juiste moment? Ga je wachten tot je later groot bent? Hét juiste moment komt volgens mij nooit, maar toen het vorig jaar even niet zo lekker liep en ik op zoek was naar meer eigen regie over werk en privé dacht ik: ‘als er een moment is om het roer om te gooien, dan is het nu!’

Deel dit bericht

Dus zei ik mijn baan als communicatieadviseur bij een leuk en groeiend organisatieadviesbureau op en zette ik de stap! De stap richting het zelfstandig ondernemerschap als marketing- & communicatieadviseur.

Sinds 2007 werk ik als freelance communicatieadviseur. Naast mijn studie Bedrijfscommunicatie aan de Universiteit van Tilburg en later naast mijn vaste banen, heb ik bij diverse opdrachtgevers kleine en grotere klussen gedaan op het gebied van marketing & communicatie. Van het schrijven van teksten, geven van Linkedin workshops tot het begeleiden van de ontwikkeling van websites en andere on- en offline uitingen. Niet alleen heel erg leuk om bij verschillende bedrijven binnen te kijken, maar ook enorm leerzaam. Ik kreeg er veel energie van als ik een bijdrage kon leveren binnen een organisatie en ik leerde dat ik met mijn communicatieachtergrond een andere invalshoek breng, waar organisaties iets aan kunnen hebben.

Maar ja, als je later groot bent….dat was toch nog wel ver weg. En in september was het zover en stond ik er ‘alleen’ voor. Wat volgde was het concept uitdenken, strategie bepalen en niet onbelangrijk een naam geven aan mijn eigen bedrijf. Het werd LijnG. Dat niet alleen staat voor Marjolijn Geerts, maar ook voor een lijn in communicatie. Want daar wil ik organisaties in begeleiden, het bepalen van een duidelijke lijn in de communicatie; doelgroepgericht en met een helder doel voor ogen. 

‘En later…later is al lang begonnen’, zong Harrie Jekkers samen met het Klein orkest in mijn geboortejaar 1984. En zo is het! Ik weet niet wat het ondernemerschap me komende jaren gaat brengen, het is spannend en onzeker, maar vooral ook kansrijk en uitdagend. En ik zie ernaar uit om nieuwe mensen en bedrijven te leren kennen en te kijken waar ik een bijdrage kan leveren aan hun succes.

Interesse?

Neem gerust contact met me op!

9 tips voor het schrijven van waardevolle content

Het schrijven van blogs en artikelen is één van de vele mogelijkheden die je hebt om als zelfstandig ondernemer of organisatie zichtbaar te zijn en expertise te delen over een bepaald onderwerp. Mijn opdrachtgevers adviseer ik regelmatig uit de schaduw te stappen en te starten met het delen van hun kennis.

Lees verder »

Bouwen aan vertrouwen met de know-like-trust factor

Marketing moeilijk en hard werken? Soms wel, maar vaker is het gebaseerd op de relatief simpele know-like-trust-factor. ‘Wat? Houd op met die verschrikkelijke marketingtermen!’
Ik hoor het je denken, maar zo ingewikkeld is het niet. En eigenlijk, wanneer je deze factor begrijpt, kun je op basis hiervan een plan maken voor de inzet van de marketing en communicatie en in het bijzonder contentmarketing voor jouw bedrijf. En breng je, jawel: ‘lijn in je marketing en communicatie’ en speel je in op de fases waarin een potentiële klant zich op dat moment bevindt.

Lees verder »